torstai 18. kesäkuuta 2015

Huoneeni katastrofi valloillaan...

Katastrofin alku:

Oon tässä ny tuijotellu samoi seinii ja samoi huonekaluja samoilla paikoilla aina siitä asti, ku sain oman huoneen -eli tyylii 5-6 luokast ast-. Nyt sit oon jo jonku aikaa miettiny et jotain on pakko tehä ku ite oon kyllästyny jo omaan huoneeseeni -eihän siihen koskaan sais oikeestaa kyllästyy, kosk vietät siel ainaki sen 1/4 osaa sun päivästäs- ja sen samoilla paikoilla aina seisseisiin huonekaluihin. Päätin eilen että nyt oikeesti lähtee toi sänky tuolta tohon ja toi pöytä tuosta tonne jne...


Suunnittelut meneil:

Alettii sit mun poikakaverin kans mittailee mm. sängyn ja pöydän pituutta ja leveyttä, kaikkee perus jutskaa. Tehtii sit yhteenveto et mikä minnekki sopii/mahtuu ja päästii lopputuloksee -sellaseen mikä mielyyttää mua itteeni-, mihin mikäkin huonekalu siirtyy tai lähtee kokonaa vetää. Sängyn paikka oli jo tiedos et minne se siirtyy tuolt kolosta, mutta -se iso pelottava sana MUTTA astu nyt sit kuvioihin- sit huomasin et siin on patteri mihi se olis tulos ja tunnetust mitään helposti syttyvää ei sais olla patterin ulottuvilla, kuten lakanoita, paperia, etc... Ja toiseks tää mitä oon miettiny alusta asti; miten saan ton sängyn ylipäätää raahattuu ulos tost kolosta??




Sit mänt:

Tänää aamulla ku olin heränny -aamu on siis mulle lomalla viel sitä kello 12.00- aloin melkeempä heti tyhjentää pöytää ja sängyn alustaa ja kaikkee mahollista mikä helpotti huonekalujen siirtelyy huonees. Heitin parit huonekalut ulos huoneestani, kosk en tarvinnu niit enää enkä halunu pitää mun huonees -kuten mun vanha sänky (toi sininen joka toimi ns `sohvana`)-. Nyt se on sit tuol vanhempie huonees niitte riesan-eipähä oo enää mun ongelman tiel tai muutenkaa-.
Hetken pääst tuli se isoin ongelma etee mistä mainitsinki aiemmi jo ku kirjotin; miten hitossa mä saan ton sängyn tuolt saakelin kolosta pois, ku sen laittaminen sinnekki vaati jo parit reijät kattoo... Sit ku olin saanu sen pois sielt ni totesin et sehä oli vaik kui helppoo ottaa sielt pois, ni mikä oli ongelma sillo ku se laitettii sin?


Vertailu: Alussa näytti tältä -miltä mun huone on näyttäny vaiks kui kaua-;
              (Pahoittelut jo etukäteen laadusta!)











Vertailu: Lopputulos -kaiken säheltämisen jälkeen-;
               (Laatu kusee sit näissäki...)












Mitä mieltä oon?

Jos vertaan tätä mimmone tää on ollu vaiks kui kaua niin kyllä, pidän täst nyt enemmä ku tuli kerranki vaihteluu tähänki masentavan ahtaaseen harjakatto huoneeseen! Kaikki mitä olin eilen mitannut ja suunnitellut mun poikakaverin kanssa, että minne siirrän minkäkin meni just niin ku halusin -paitsi et mua hiuka edelleenki huolestuttaa toi patteri tos sängy vieres, mitä tosin aloin harmittelee jo eilen mut päätin pää kylmänä silti siirtää sängyn siihen-Edelleenki -kuten iha melkee alusta asti- mua hiuka harmittaa noi mun verhot ku ne... No ne ny vaa on tollaset, mutta en haluu ottaa niitä poiskaan kosk ne on äitin tekemät ja äiti ite haluis et pidän niit ni nyt ne saa sitte olla siinä! Loppujen lopuksi noi verhot on oikeesti tosi pieni juttu. 




Uuden ilmeen loppu

Nyt sit vaa iloitsemaan täst uudest raikkaamsata ja itteni mielestä hiukan avaremmasta sekä rennommasta ilmeestä. Eipähän tarvii sentää enää vastat kavereitten kysykseen: "Miten voit olla lyömät päätäs toho kattoo ku nouset aamul?", tai: "Miten mahut nukkuu tuol?". Oikeestaan en oo koskaan -paitsi sillo ihan ekoilla kerroilla- lyöny mun päätä tohon kattoon, mutta sen sijaan aika moni mun kamuista on. Ja mitä tulee nukkumisee et miten mahuin nukkumaa tuol kolos ni kiitos kysymästä ihan hyvin -kunnes sin tulee joku muu mun vieree nukkuu ja lopputulos on se et jompi kumpi meist herää pia lattialta-.
Tykkään kovasti lopputuloksesta, me gusta!











♥:Iitu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti